تالار های تخصصی

ساخت وبلاگ

با سلام به تمامی داوطلبان و دانش آموزان کنکوری.امروز قصد دارم تا درباره نحوه برنامه ریزی و چگونگی یک شروع موفق برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه تان در کنکور 96 صحبت کنم.اگر قصد شما شروع برای کنکور 96 هست و میخواهید بهترین برنامه ریزی کنکور 96 را داشته باشید گزینه ی مناسبی را انتخاب کرده اید.قصد دارم بطور مختصر مواردی رو راجع به نحوه برنامه ریزی کنکور 96 بهتون بگم.
3 اصل مهم برای موفقیت در کنکور 96

شما میدونین این ۳ اصل چه چیزایی هستن؟ من واسه شما میگم:1-تلاش2-برنامه ریزی3-انگیزهدر این مقاله بیشتر بحث ما راجع به برنامه ریزی برای کنکور 96 و افزایش آگاهی نسبت به آن است.

معمولا همه شما احتمالا یه سوالاتی راجع به برنامه ریزی برای کنکور 96 دارین. تو این پست سعی میشه به همه سوالاتون راجع به برنامه ریزی برای کنکور 96 پاسخ داده بشه.

خب برنامه ریزی برای کنکور 96 یه سری پیش نیازا و اصول داره. یکی یکی راجع بهشون توضیح میدم.
قدم اول برنامه ریزی برای کنکور 96 – آزمون آزمایشی

قدم اول برنامه ریزی برای کنکور 96 انتخاب یک آزمون آزمایشی کامل و دقیق هست. همه ما در سال کنکور نیاز به یک نقشه راهنما داریم. این نقشه راهنما به ما میگه در هر ماه و هفته ی سال باید چه مباحثی رو بخونیم. چقد بخونیم و … این نقشه راه همون آزمون های آزمایشی و برنامه جامع اون آزمون هاست. در برنامه آزمون آزمایشی برای هر ۲ یا ۳ هفته شما مباحثی قرار داده شده که شما باید اون ها رو بخونین. سپس در انتهای هر دوره اون مباحث رو آزمون میدین و خودتون رو ارزیابی میکنین که آیا به مباحثی که خوندین مسلط هستین یا خیر.آزمون آزمایشی چند تا فایده داره:


  • برنامه جامع
  • ارزیابی بطور پیوسته
  • فضای رقابتی و تلاش مضاعف شما

حتی اگه به دلایل مختلف شرکت در آزمون های آزمایشی برای شما مقدور نیست میتونید سوالات و برنامه آزمون رو از دوستاتون تهیه کنین. چون شما به هر حال نیاز به برنامه ای دارین که در انتها خیالتون راحت باشه بواسطه اون چندین بار مباحث رو خوندین.درباره انتخاب آزمون آزمایشی هم توصیه من این هست که در تابستان گزینه دو شرکت کنین و در طول سال تحصیلیقلمچی. البته هزینه شرکت در آزمونی مانند قلمچی کمی زیاد است که اگه واقعا مشکل دارین میتونین از آزمون های سایر موسسه ها مانندگزینه دو و گاج هم برای طول سال تحصیلی استفاده کنین.
قدم دوم برنامه ریزی برای کنکور 96 – اجرا کردن برنامه روزانه:

حالا شما یک برنامه جامع دارید (همان برنامه جامع آزمون آزمایشی) . کار بعدی این است که این برنامه جامع را به برنامه ای تبدیل کنید که در هر روز باید آن را اجرا کنید. مثلا در برنامه آزمون به شما گفته اند باید زیست شناسی دوم فصول ۱،۲،۳ رو در هفته اول بخونین، حالا شما باید این دروس رو در برنامه روزانه هفته اول پخش کنین. هر روز کدوم رو بخونین ، کی مرور کنین ، کی تست بزنین و …
شما میتونین به مقالاتی که ما راجع به برنامه ریزی کنکور 96 نوشتیم و خواهیم نوشت رجوع کنید. در این مقالله ها به صورت کامل ما راجع به برنامه ریزی برای کنکور 96 و روش های آن توضیح خواهیم داد. لینک دریافت این مقالات به زودی در همینجا منتشر خواهد شد.
قدم سوم : برنامه ریزی برای کنکور 96 – کتاب تست های مناسب برای کنکور 96 :

خب چیزی هم که این روزها در کتاب فروشی ها زیاد هستش کتاب های کنکوری در رنگ ها و طرح ها و برندهای مختلف هست. سعی کنین در انتخاب کتاب اسیر جو تبلیغات نشین. حتما برای انتخاب کتاب کنکور مشورت کنین. سعی کنین کتابخانه نسازید! فقط کتاب های مورد نیازتون رو بخرید. سعی میکنیم در همین ماه در پروژه برنامه ریزی برای کنکور 96 راجع به بهترین کتاب های کنکوری مقالاتی را منتشر کنیم. ولی خب خوندن مقالات زیر هم خالی از لطف نیست.

اما بخوام یه چیز هم کلی بگم: زیست:خیلی سبز – فاگوزیست / فیزیک: گاج نقره ای / ریاضی : مهروماه یا گاج طوسی یا کانون ۳۰سال (مهروماه آموزشی هم هست) / شیمی: مبتکران / عربی: ایادفیلی / ادبیات: خیلی سبز / دین و زندگی: گاج نقره ای / زبان: شبقره

قدم چهارم: نحوه مطالعه دروس برای کنکور 96 :

شاید زیاد شنیده باشید که کنکوری خوندن با خوندن برای مدرسه متفاوت هست. دیگه شما برای یه امتحان تشریحی که اکثر سوالاس حفظی هستند قرار نیست بخونین. شما الان باید برای کنکوری بخونین که قرار هست در ۴ساعت به بیش از ۲۰۰ تست مفهومی از مباحث مختلف پاسخ بدین پس باید شیوه های مطالعه خودتون برای کنکور 96 رو به شیوه های کنکوری خوندن تغییر بدین.

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 222 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:36

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 231 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:13

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 266 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:13

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 222 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:13

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 236 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 16:01

بینی از 3 ساختمان اصلی تشکیل شده است که شامل استخوان، غضروف و پوست پوشاننده آنها می‌باشد. آناتومی بینی در عمل بینی اسکلت و داربست اصلی بینی از استخوان و غضروف تشکیل شده است و لایه پوست این اسکلت را در بر گرفته و می‌پوشاند. در جراحی بینی جراح در ابتدای عمل با برش پوستی کوچکی که در ناحیه پایین بینی،‌ بین دو سوراخ بینی ایجاد می‌کند (که در اصطلاح پزشکی به آن کلوملا می‌گویند). پوست پوشاننده روی داربست اصلی بینی را به سمت بالا هدایت کرده و شروع به تصحیح اسکلت زیرین می‌نماید. در واقع می‌توان گفت که اتفاقاتی که در جراحی زیبایی بینی انجام می‌شود با ایجاد تغییرات در اسکلت بینی است و پوست بینی به جز در موارد خاصی دست نخورده باقی می‌ماند.


آناتومی بینی

آناتومی بینی


در آناتومی بینی استخوان تشکیل دهنده 1/3 بالایی هرم بینی می‌باشد. در واقع می‌توان گفت 1/3 بالایی بینی ساختمانی عمدتاً (نه کاملاً) استخوانی دارد. و توسط 2 استخوان، در هر طرف ساخته می‌شود. یکی از استخوان گونه (در واقع برآمدگی نازال استخوان گونه) و دیگری خود استخوان بینی
2/3 پایینی بینی بیشتر از ساختمان‌های غضروفی تشکیل شده است. دو غضروف اصلی بینی (غضرف‌های جانبی بالا و پایین) در این قسمت قرار دارند. غضروف جانبی بالایی یا Upper Lateral Cartilage یک سوم میانی بینی را می‌سازد و غضروف جانبی تحتانی یا Lower Lateral Cartilage سازنده پایین و نوک بینی است.‌
البته باید در نظر داشت که یک دیواره طولی بلند از بالا تا پایین بینی امتداد دارد که ساختمانی غضروفی استخوانی داشته و بینی را به دو قسمت راست و چپ تقسیم می‌کند که در اصطلاح پزشکی به آن سپتوم می‌گویند و همین دیواره است که در صورت وجود انحراف در آن شخص دچار مشکلات تنفسی شده و در اصطلاح می‌گویند شخص انحراف بینی دارد.

آناتومی بینی

این دیواره (سپتوم) دارای ساختمانی استخوانی غضروفی است و غضروفی که در این دیواره وجود دارد بسیار بیشتر از میزان مورد نیاز است و از آن به عنوان بانک غضروف یاد می‌شود و در واقع در هنگام جراحی زیبایی بینی، جراح از این بانک غضروف‌، غضروف برداشته و برای شکل دادن و ترمیم نقاطی که احتیاج به پیوند غضروف دارند استفاده می‌نماید.
در مواردی که شخص سابقه عمل جراحی قبلی انحراف بینی و یا جراحی زیبایی بینی را دارد و جهت ترمیم مجدد مراجعه می‌نماید. احتمال دارد که بانک غضروف بیمار در جراحی قبلی مصرف شده باشد و برای تأمین غضروف مورد نیاز برای جراحی ترمیمی احتیاج به روش‌های دیگری باشد که در ادامه به آ‌ن‌ها اشاره خواهد شد.
و اما در مورد پوست پوشاننده روی اسکلت بینی باید گفت میزان ضخامت این پوست در جراحی بسیار مهم است و به 3 نوع تقسیم می‌شود.

  1. پوست نازک (که در نژاد ایرانی کمتر به چشم می‌خورد)
  2. پوست نرمال
  3. پوست ضخیم (که به اصطلاح در جامعه به اسم بینی گوشتی معروف است)

در واقع بهترین نوع پوست برای جراحی زیبایی بینی پوستی است که نه نازک باشد و نه ضخیم و ضخامت نرمالی داشته باشد. پوست نازک باعث می‌شود که کمترین پَستی بلندی در ساختار غضروفی استخوانی زیرین پس از جراحی نمایان گردد و پوست ضخیم هم که اصطلاحاً به بینی گوشتی معروف است سبب می‌شود که اصلاحاتی که روی ساختار اسکلتی زیرین انجام شده است به چشم نیاید.
البته در هر مورد راهکارهای مخصوصی جهت جراحی و بهتر کردن نتایج جراحی وجود دارد که از آنها جهت جراحی بینی‌های با پوست نازک و بینی‌های گوشتی با پوست ضخیم استفاده خواهد کرد.
ریشه بینی یا RADIX
ریشه بینی در واقع محل اتصال استخوان‌های بینی با استخوان پیشانی یا فرونتال می‌باشد. این منطقه اهمیت بسیار ویژه‌ای در زیبایی صورت در نگاه کلی دارد و نباید در هنگام جراحی بینی بیش از حد به سمت داخل برده شود. زیرا این کار باعث می‌شود به غلط فاصله بین دو چشم بیشتر از حدی که وجود دارد بنظر برسد.

آناتومی بینی

پشت بینی (Dorsum)
حد فاصل بین فرورفتگی بالای بینی (که در واقع ریشه بینی بوده محل اتصال استخوان‌های بینی به استخوان‌های پیشانی می‌باشد و به آن زاویه بینی پیشانی می‌گویند) تا نوک بینی را پشت بینی یا dorsum گویند.
در نگاه از بغل پشت بینی می‌توان دچار قوز (hump) یا فرورفتگی (Saddle) باشد، در نمای روبرو می‌تواند پهن یا بیش از از حد نازک باشد.
عکس هامپ مهشاد فکوری
عکس saddle دانلود
عکس پهن مرادی
عکس نرمال
نوک بینی (Nasal Tip)
همانگونه که قبلاً اشاره شد غضروف‌های جانبی تحتانی (Lower Lateral cartilage) سازنده نوک بینی هستند. پوست روی نوک بینی ضخامت بیشتری از پوست پوشاننده پشت بینی دارد، میزان بیرون زدگی نوک بینی از صورت به عنوان Nasal Tip projection شناخته می‌شود که می‌بایست متناسب با سایر اجزاء بینی و صورت فرد باشد که در قسمت معیارهای زیبایی بینی و صورت به آن اشاره خواهد شد و در مطالب بعدی نیز شما رو با جراحی پلک آشنا خواهیم کرد.

آناتومی بینی

آناتومی بینی

میزان سربالا بودن نوک بینی Nasal Tip Rotation توسط زاویه‌ای که بین لب بالا و کلوملا (ستون ما بین 2 سوراخ بینی) وجود دارد سنجیده می‌شود، این زاویه در حالت نرمال در جنس مذکر باید بین °95-90 و در جنس مؤنث °110-95 باشد .

آناتومی بینی
کلوملا (ستونک) دیواره بین دو سوراخ بینی را گویند که از پوست و غضروف‌های جانبی تحتانی تشکیل شده است.
این جا محلی است که در عمل جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) به روش باز برش پوستی در آن داده می‌شود.
پره‌های بینی
پره‌های بینی از 2 قسمت اصلی تشکیل شده‌اند یکی پوست و دیگری غضروف.
در واقع استحکام کافی و مناسب غضروف باعث عدم کلاپس و بسته شدن سوراخ بینی به سبب وزن پوست روی آن می‌شود.
این موضوع علی‌الخصوص در موارد تنفس تند و عمیق از بینی حائز اهمیت است.
در مواردی که به صورت ذاتی و یا به علت انجام جراحی زیبایی قبلی انجام شده ،از قدرت این غضروف کاسته شده باشد، کلاپس ایجاد می‌شود که می تواند سبب اختلال در تنفس از راه بینی شود . در این موارد باید با تقویت غضروف های مذکور این نقص برطرف گردد.

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 220 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:57

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 233 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:57

در ابتده خدمت دوستان عزیز تالار گفتگوی نیک صالحی عرض کنم که ساعت اتوماتیک و کوکی محصولی است که برای حرکت موتور از باطری در آن استفاده نشده است و نیروی کار خود را از حرکت دست شما یا روشهای دیگر مکانیکی تامین می کند.

ساعت اتوماتیک یا ساعت کوکی به ساعت مچی هایی گفته می شود که در آنها برای کارکرد از باطری استفاده نشده بلکه نیروی محرک خود را مادامی که در دست باشند از حرکت دست شما تامین کنند, بعضی مدلها هم که با دو روش حرکت و کوک کردن قابلیت تامین انرژی را داردن زمانی هم که قرار است کنار گذاشته می توان شوند به صورت دستی کوک شوند. در ادامه قصد داریم برای شما عملکرد صحیح و مناسب در نگهداری و نحوه کوک ساعت اتوماتیک را به شما آموزش دهیم. شاید دانستن این که ساعت نبضی یا همان اتوماتیک با چه روشی شارژ می شود و چگونه نیرو را ذخیره می کند به درک بهتر ادامه مطلب و نگهداری هرچه بهتر از ساعت اتوماتیک کوکی به شما کمک شایانی کند, در ساعت های نبضی خبری از باطری, بووین و… نیست بلکه چرخ دنده ها با نیروی مکانیکی به حرکت در می آیند, در این ساعتها از یک فنر بسیار نازک با طول زیاد استفاده شده است و این فنر با جمع شدن در یک محفظه نیرو را ذخیره کرده و با باز شدن طولانی مدت (با پیچیدگی های بسیار زیاد) به چرخها نیروی حرکت می دهد. ساعت مچی های کوکی خاص که کمتر دست می کنید

بعضی از این ساعت مچی ها مانند ساعت های اشرافی موتور باز برای مکانهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند و شاید نیاز نباشد همیشه آن تایم کار کنند برای این ساعت ها می توان شارژ مورد نیاز را قبل از دست کردن ساعت مچی به آن داد (یا از طریق حرکت یا کوک دستی) که در ادامه نحوه کوک دستی را به شما آموزش خواهیم داد. ساعت مچی اتوماتیک که نیاز به دقیق کارکرد دارند

اما برای ساعت های کوکی که نیاز است همیشه دقیق باشند و به اصطلاح خواب نمانند توصیه می شود روزی یک مرتبه این ساعت مچی ها را به وسیله سرکوک و با چرخاندن آن در جهت عقربه ساعت کوک نمایید این عمل به صورت دستی باعث می شود فنر کوک ساعت شما کاملا جمع شده و حداکثر رزرو شارژ را برای شما داشته باشد, این کار زمانی نیاز است که شما قصد دارید ساعت را بیش از 8 ساعت به دست نکنید و خبری از حرکت برای شارژ شدن اتوماتیک ساعت در کار نباشد. باید بدانید هر ساعتی با یک بار کوک مشخصی مقدار مشخصی کار خواهند کرد و این نگهداری از شارژ قاعده ای ندارد که به عنوان مثال با دو دور چرخاندن دسته کوک این ساعت ها حتما ۲ ساعت کار کند, اما به مرور زمان می توانید متوجه شوید ساعت شما به چه مقدار کوک شدن نیاز دارد و رزرو شارژ (نگهداری از شارژ) آن به چه میزان است. نکته: زمانی که قصد دارید به صورت دستی ساعت را کوک کنید و سرکوک را می چرخانید به نقطه ای می رسید که سرکوک ساعت مچی شما کمی سفت می شود و آن زمان دست از چرخاندن سرکوک بکشید زیرا فنر کوک ساعت شما به حداکثر کوک خود رسیده است و اگر ادامه دهید هرزگرد ساعت وارد عمل می شود و فایده ای در کوک شدن ندارد و اصرار به ادامه این کار به مرور مشکلاتی را برای ساعت شما پیش خواهد آورد.
نحوه کوک شدن ساعت روی دست

ساعت های اتوماتیک در قسمت زیرین خود از یک لنگر بهره می برند و زمانی که ساعت روی دست شما حرکت می کند و لنگر انتهایی ساعت به چرخش در می آید این لنگر وظیفه جمع کردن فنر کوک ساعت را به عهده دارد (درست مانند این که شما سرکوک ساعت را به خلاف عقربه ساعت بچرخانید) و عملیات کوک شدن را انجام می دهد, البته این لنگر به دو جهت چرخش دارد که تنها یک جهت برای کوک شدن ساعت است و جهت دیگر خلاص گرد است. اثر نیروی مغناطیسی روی ساعت مچی های کوکی

ساعت مچی اتوماتیک به نیروی مغناطیس حساس هستند و ممکن است وقتی ساعت را در مجاور جسمی که نیروی مغناطیسی دارد قرار بگیرد کارکرد آن را دچار اخلال کند. این نیرو میتواند در وسایلی مانند بلندگوها که آهنربا در آن است یا وسایلی که امواج مغناطیس دارند مانند گوشی تلفن همراه باشد. پس توصیه میشود برای کارکرد مناسب ساعت مچی اتوماتیک خود از قرار گرفتن آن در مجاورت این اجسام اجتناب کنید. عقب یا جلو رفتن ساعت اتوماتیک و کوکی

معمولا افرادی که با ساعت های اتوماتیک و کوکی سر و کار دارند می دانند ممکن است ساعت شان در اثر اتفاقاتی نظیر وارد شدن ضربه یا غیره در 24 ساعت چند دقیقه یا بیشتر به جلو برود یا عقب بماند. این مشکل در ساعت اتوماتیک از هر نوع رایج است (البته تاکید می کنیم در صورت نگهداری صحیح این مشکل پیش نخواهد آمد) که البته تعمیر این مورد نیز بسیار ساده است و در پشت ساعت مچی های اتوماتیک و کوکی علامت های – و + به همین دلیل تعبیه شده تا تعمیر کاران به وسیله این نمادها ساعت ها را تنظیم کنند. لازم به ذکر است دانستن این که ساعت اتوماتیکی که تنظیم آن بهم ریخته در 24 ساعت دقیقا چه مقدار به جلو یا عقب می رود کمک شایانی به تعمیر کار خواهد کرد.

منبع: www.ashraafi.com

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 284 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 7:02

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 223 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 3:25

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 237 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 22:20

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 202 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 22:20

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 209 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 22:20

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 234 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 11:23

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 237 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 2:02

در عصر مدرن که که بچه ها بیشتر به سمت فست فود گرایش پیدا کرده اند و کمتر غذاهای سنتی می خورند، مجبوریم به هر نحوی شده آنها را برای خوردن مرغ و گوشت ترغیب کنیم.
به همین منظور باید غذاهای سنتی را به شکل مدرن طبخ کنیم. در این مطلب طرز تهیه کوفته مرغ پنیری را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای 4 نفر برای کوفته مرغ پنیری :

مرغ چرخ شده 500 گرم
تخم مرغ 2 عدد
پودر سوخاری 1/3 پیمانه
پنیر پارمیسان رنده شده 1/3 پیمانه
نمک 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری
نعنای خشک 1/2 قاشق چایخوری
پودر آویشن 1/2 قاشق چایخوری
پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری
پنیر موزارلا خرد شده 1 پیمانه
روغن زیتون به میزان لازم
سس گوجه فرنگی به میزان لازم
ریحان برای تزیین مقداری

طرز تهیه کوفته مرغ پنیری :
در یک کاسه مناسب مرغ چرخ شده را با تخم مرغ، پودر سوخاری، پنیر پارمسان، نمک، فلفل، نعنا، پودر آویشن و پودر سیر خوب مخلوط کنید و آن را با کمک دست خوب ورز دهید تا خمیر کوفته آماده شود.

از خمیر مقداری بردارید و با کمک دست آن را گرد کنید. حالا یک تکه پنیر موزارلا داخل کوفته فشار دهید و آن را با مواد کوفته خوب بپوشانید. هر تعداد که می‌شود به همین شکل کوفته ها را آماده کنید.

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس کوفته ها را داخل آن کمی سرخ کنید تا رنگشان کمی تغییر کند.

کوفته های سرخ شده را داخل سینی فر که از قبل با روغن زیتون کمی چرب کرده اید به مدت 20 دقیقه قرار دهید. در این میان سس گوجه فرنگی را داخل قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. موقع سرو کوفته ها سس را روی آنها بریزید، با ریحان تازه تزیین کرده و سرو کنید.

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 198 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 20:50

یکی از جذابیت‌های گرافیکی ویندوز 8.1، صفحه شروع آن با کاشی‌های رنگارنگی است که در اندازه‌های ریز و درشت همچون مجموعه عکس‌های کلاژ شده در یک تابلو به چشم می‌خورد. بسیاری از کاربران، منوی استارت ویندوزهای پیشین را به صفحه شروع این ویندوز ترجیح می‌دهند و برخی دیگر نیز کم کم دارند به این صفحه جدید عادت می‌کنند.

اما مشکلی که بسیاری از کاربران در به‌کارگیری صفحه شروع با آن مواجه می‌شوند، کم بودن فضای اختصاص یافته به کاشی‌ها و پوشش کم تعداد کاشی‌ها در این صفحه است. به‌عبارت دیگر کاربران به تعداد محدودی از کاشی‌ها در هر صفحه دسترسی دارند و باید برای دسترسی به کاشی‌های زنده برنامه‌ها و ابزارهای دیگر، صفحه را به سمت راست اسکرول کنند.

اگر شما نیز مانند این کاربران دنبال روشی برای افزایش تعداد کاشی‌های به‌نمایش درآمده در صفحه شروع هستید، می‌توانید از این ترفندها کمک بگیرید:

روش اول: تغییر اندازه کاشی‌ها

1ـ‌ ساده‌ترین اقدام برای افزایش تعداد کاشی‌های به‌نمایش درآمده در صفحه شروع، کوچک کردن آنهاست. هرچه کاشی‌های به‌نمایش درآمده کوچک‌تر باشد، فضا برای کاشی‌های دیگر باز می‌شود و کاشی‌های بیشتری در هر صفحه جا می‌گیرد.

2ـ برای تغییر اندازه کاشی‌ها کافی است روی هریک از آنها کلیک راست ماوس را فشار داده و پس از مراجعه به منوی Resize، یکی از گزینه‌های موجود را باتوجه به رزولوشن صفحه‌نمایش و قدرت بینایی خود انتخاب کنید. مطمئنا انتخاب اندازه Small موجب می‌شود کاشی‌های بیشتری در صفحه جا بگیرد.

توجه: با کوچک شدن کاشی‌ها تغییراتی در چیدمان آنها ایجاد می‌شود.
چنانچه این تغییرات موجب ایجاد فضای خالی میان آنها شد، می‌توانید با کشیدن و رها کردن کاشی‌های دیگر در فضاهای خالی ایجاد شده، آنها را نیز پر کرده و به بهترین نحو از فضای موجود برای چیدمان کاشی‌ها در صفحه کمک بگیرید.

روش دوم: افزایش ردیف‌ها و تغییر اندازه

1ـ صفحه شروع در ویندوز 8.1 به‌طور پیش‌فرض چهار ردیف را به کاشی‌ها اختصاص می‌دهد، اما در صورتی‌که از نمایشگر مجهز به رزولوشن بالا استفاده می‌کنید این قابلیت در اختیار شما قرار می‌گیرد تا ردیف‌های کاشی را افزایش دهید. افزایش ردیف نیز یکی دیگر از راه‌های افزایش تعداد کاشی‌های موجود در هر صفحه است. برای انجام این کار کافی است به صفحه شروع وارد شوید و کلیدهای Windows + i را همزمان فشار دهید.

2ـ با فشردن این کلیدها، صفحه تنظیمات کاشی‌ها برای شما نمایش داده می‌شود. اولین گزینه در این صفحه Show more tiles on the Start screen نام دارد که با فعال کردن آن، ردیف‌های موجود در صفحه شروع به تناسب رزولوشن صفحه‌نمایش افزایش می‌یابد.

3ـ با برگشت به صفحه شروع مشاهده خواهید کرد ردیف‌های اختصاص یافته به کاشی‌ها بیشتر شده و پس از این افزایش ردیف، با استفاده از روش تغییر اندازه کاشی‌ها به اندازه‌های کوچک‌تر می‌توانید افزایش فضای چند برابری را در صفحه شروع داشته باشید.

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 248 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 20:50

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 259 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 20:50

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 239 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 17:39


نام این جزیره زیبا از نظر معنا به مفهوم "تیردان " یا "ترکش " می باشد. این نام از آن جهت منتخب شده است که وقتی بر بلندای اطراف جزیره می ایستادند همانند تیری که در ترکش می باشد به نظر میرسید.

برخی از نویسندگان نیز نام قدیم کیش را کیان نوشته بودند. آریان مورخ یونانی از جزیره کیش به نام به نا کامتینا یاد کرده و بر این معتقد بود که در زمان اسکندر مقدونی هنگامی که نیار خوس در خلیج فارس به سیر و سفر پرداخت این جزیره به دوالهه ونوس و مرکور اختصاص داشته‌است.

در دوره هخامنشی، کیش مرکز عمده صید مروارید بین النهرین و هندوستان بوده و بازرگانان بزرگ دنیا به این جزیره رفت و امد داشتند .در زمان اتابکان فارس اهمیت کیش به حدی رسیده بوده است که والی خلیج فارس در این جزیره سکونت داشت و درآمد کیش از عشریه (نوعی عوارضی ) کشتی های تجاری مبالغ بسیار قابل توجهی بوده است.

بنابر نوشته های تاریخ نویسان در دوره ایلخانان مغول به نام کیش همیشه در زمره شهرهای بزرگ و مهم چون : بغداد شیراز بحرین و هندوستان آورده می شده است و ویرانه های باقی مانده از شهر حریره خود گواه این موضوع است .

مارکوپلو در سفر به چین و ملاقات با امپراطور و یکی از همسران او مجذوب گردنبندی گران بها آویخته به گردن او می‌شود که به او گفته شد : این مروارید بسیار زیبا ارمغانی از جزیره کیش می‌باشد .

درسال 1349 کیش مورد بازدید هیات کارشناسی قرار گرفت و باتوجه به موقعیت جغرافیایی مناسب به عنوان مرکز بین المللی توریستی تجاری مورد نظر همگان قرار گرفت و بالاخره در سال 1371 با تاسیس سازمان منطقه آزاد کیش این جزیره جانی تازه گرفت وکیش رونق یافت.

منبع: تور آنتالیا تخت کوروش ایرانیان

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 224 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 14:19

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

تالار های تخصصی...
ما را در سایت تالار های تخصصی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی niksaleh بازدید : 234 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 10:37

خبرنامه